Regulamin sprzedaży

REGULAMIN
Usługi i produkty sprzedawane są przez Aleksandrę Gil prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą ,,Na Ścieżce Zdrowia” NIP: 8822092216, REGON: 365176012 wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, adres do kontaktu: Uciechów, ul. Lipowa 8a , dalej jako Dietetyk.
Możesz skontaktować się z Dietetykiem pisząc na adres e-mail: nasciezcezdrowia@gmail.com, telefonicznie: 536232404, poprzez Facebook: Na Ścieżce Zdrowia – Poradnia Dietetyczna (Messenger) lub poprzez formularz na stronie: https://nasciezcezdrowia.pl/kontakt.
Zgodnie z wymogami, wyznaczyliśmy punkt kontaktowy do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych, a także z Klientami korzystającymi ze Sklepu. Szybka i bezpośrednia komunikacja jest możliwa e-mailowo na adres e-mail: dietetyk@nasciezcezdrowia.pl

§1 PODSTAWOWE POJĘCIA
Wyjaśnienie podstawowych pojęć:
1) Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient zobowiązany jest zapłacić, a w przypadku treści/usługi cyfrowej – także cyfrowe odwzorowanie wartości;
2) Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy;
3) Dowód zapłaty – faktura lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług lub w oparciu o inne przepisy obowiązującego prawa przesyłane Klientowi;
4) Klient – podmiot, który planuje dokonać zakupu lub dokonuje zakupu produktu/-ów, tj. osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę z Dietetykiem, zwany również Pacjentem;
5) Konsument – osoba fizyczna, dokonująca zakupu do celów, które nie są bezpośrednio związane z jej działalnością gospodarczą/zawodową;
6) Oferta – propozycja sprzedaży zawierająca istotne elementy Produktu (m.in. opis produktu, indywidualna propozycja Dietetyka);
7) Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Oferty Dietetyka;
8) Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że umowa ta nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
9) Produkt –Towar lub Usługa oferowana przez Dietetyka, przeznaczona do sprzedaży; Produkt ma charakter odpłatny, chyba że wskazano inaczej;
10) Produkt elektroniczny – treść cyfrowa, którą Klient otrzymuje w ramach zakupu, a która przybiera postać pliku elektronicznego. Format pliku zależny jest od zawartości materiału (np. e-book, inne materiały w formie pdf, audio/video);
11) Usługa cyfrowa – usługa pozwalającą Klientowi na: a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, b) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, c) inne formy interakcji za pomocą takich danych;
12) Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży określający zasady sprzedaży, zasady składania zamówień oraz zasad realizacji zamówień przez Dietetyka;
13) Sklep/strona internetowa – strona, na której prowadzona jest sprzedaż produktów przez Dietetyka;
14) Towar – rzecz będąca przedmiotem umowy zawartej pomiędzy Dietetykiem a Klientem;
15) Towar z elementami cyfrowymi – towar zawierający treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi połączony w taki sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby jego prawidłowe funkcjonowanie;
16) Trwały nośnik – materiał lub narzędzie do przechowywania informacji, które pozwalają na dostęp do tych informacji w przyszłości (przez czas niezbędny do realizacji celów, jakim te informacje służą) i umożliwiają odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci;
17) Umowa – wzajemne uzgodnienia Dietetyka i Klienta określające wzajemne prawa oraz obowiązki;
18) Usługa – usługa świadczona przez Dietetyka na rzecz Klienta.
19) Sprzedawca – oznacza Administratora, Właściciela Sklepu/strony internetowej: www.nasciezcezdrowia.pl
20) Treści Klienta/Konsumenta – informacje udostępniane, wytwarzane i/lubi dostarczane przez Klienta/Konsumenta w ramach korzystania z usług Sklepu, m.in.:
a) opinie o Produktach, Usługach, Sklepie,
b) komentarze pod treściami udostępnionymi w Sklepie,
c) informacje zawarte na koncie Klienta/Konsumenta widocznego w Sklepie,
d) treści postów i komentarzy na grupie Facebook lub na dedykowanych kanałach w social media,
e) tworzenie notatek w ramach platformy,
f) informacje udostępniane w ramach Konta Klienta/Konsumenta dostępne dla innych Klientów/Konsumentów.


§2 ZASADY WSPÓŁPRACY
1. Warunki realizacji umowy i zasady współpracy określają Regulamin oraz Oferta.
2. Regulamin oraz Oferta nie wyłączają ani nie ograniczają wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa uprawnień Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
3. W przypadku rozbieżności między treścią Regulaminu a Ofertą, wiążąca jest Oferta.


§3 OGÓLNE ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEZ DIETETYKA
1. Usługi świadczone przez Dietetyka wykonywane są z należytą starannością
i z zachowaniem najwyższej jakości Usług.
2. W przypadku gdy wymaga tego rodzaj świadczonej Usługi, Klient (lub osoba na rzecz której usługa jest realizowana) zobowiązana jest do wypełnienia Wywiadu medyczno-żywieniowego oraz udzielenia zgody na przetwarzanie przekazanych danych wrażliwych (danych szczególnej kategorii). Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.
3. Wypełniając Wywiad medyczno-żywieniowy Klient (lub osoba na rzecz której Usługa jest realizowana) ma obowiązek podać prawdziwe informacje dotyczące stanu zdrowia, cech fizjologicznych, nawyków żywieniowych oraz innych okoliczności istotnych dla prawidłowej realizacji Usługi.
4. W zależności od rodzaju i zakresu świadczonej Usługi, Usługa może także zostać poprzedzona konsultacją.
5. Klient (lub osoba na rzecz której Usługa jest realizowana) zobowiązuje się do rzetelnego przekazywania informacji niezbędnych do prawidłowego wykonania Usługi.
6. Klient przyjmuje do wiadomości, iż Usługi świadczone przez Dietetyka nie dają gwarancji odniesienia skutku oczekiwanego przez Klienta (lub osobę, na rzecz której Usługa jest realizowana) z uwagi na złożoność czynników środowiskowo-medycznych mających wpływ na efekt porad dietetycznych. Strony przyjmują do wiadomości, że konsultacje udzielane przez Dietetyka zawierają indywidualną interpretację stanu zdrowia, wyników badań, a zalecenia oparte są na profesjonalnej wiedzy i doświadczeniu.
7. Usługi świadczone przez Dietetyka nie stanowią diagnozy lekarskiej, konsultacji medycznej i nie mogą zastępować leczenia lub terapii, realizowanej przez podmiot prowadzący działalność leczniczą, w szczególności nie mogą zastępować konsultacji lekarskiej.
8. Przed przystąpieniem do korzystania z usług Dietetyka, Klient (lub osoba na rzecz której Usługa jest realizowana) zobowiązany jest we własnym zakresie ustalić z właściwym lekarzem, iż brak jest przeciwwskazań do stosowania diety.
9. Zalecenia zdrowotne, program żywieniowy/jadłospis oraz inne materiały przekazywane przez Dietetyka przeznaczone są wyłącznie na użytek własny Klienta (lub osoby, na rzecz której Usługa jest realizowana) i nie mogą przekazywane osobom trzecim.
10. Z uwagi na fakt, iż w przypadku Usług indywidualnych oferowanych Dietetyka, Usługi te są przygotowywane indywidualnie dla Klienta (lub osoby, na rzecz której Usługa jest realizowana), przekazanie do stosowania otrzymanych materiałów osobom trzecim może zagrozić ich zdrowiu i życiu. Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za następstwa udostępnienia osobom trzecim materiałów i treści uzyskanych przez Klienta (lub osobę, na rzecz której Usługa jest realizowana) w związku ze świadczeniem Usług przez Dietetyka.


§4 SPOSÓB I TERMIN REALIZACJI UMOWY
1. Szczegółowe informacje dotyczące usług i produktów znajdują się w Ofercie.
Konsultacje/ Pakiety konsultacji
2. Konsultacje mają charakter odpłatny.
3. Konsultacje prowadzone są on-line za pośrednictwem komunikatorów internetowych (np. Skype/ Zoom/Google Meet/Messenger) lub stacjonarnie, o ile nic innego nie wynika z Oferty i ustaleń Stron.
4. Konsultacja trwa 60 minut, o ile z Oferty nie wynika inaczej.
5. W przypadku zakupu produktu uwzględniającego Konsultacje lub Pakiet konsultacji, konsultacje zostaną przeprowadzone po wcześniejszym uzgodnieniu przez Klienta terminu z Dietetykiem (np. drogą e-mailową, w formie wiadomości sms lub poprzez udostępniony kalendarz on-line, w przypadku, gdy został udostępniony).
6. Klient może skorzystać z konsultacji nie później niż w terminie 1 miesięca od dnia zakupu, o ile nic innego nie wynika z Oferty.
7. Istnieje możliwość 1-krotnej zmiany terminu konsultacji. Warunkiem zmiany jest odwołanie konsultacji najpóźniej na 24 godziny przed planowanym terminem i ustalenie nowego terminu konsultacji. W przypadku nieodwołania konsultacji zgodnie z ww. zasadami, konsultacja zostanie uznana za wykonaną. Zmiana terminu konsultacji powinna nastąpić e-mailowo lub telefonicznie na wskazany w Regulaminie adres e-mail lub numer telefonu.
8. W przypadku zakupu produktu w postaci Pakietu konsultacji:
1) Klient może korzystać z konsultacji w okresie wskazanym w zamówieniu zgodnie z treścią zamówienia; W przypadku gdy nie wskazano w Ofercie okresu realizacji Pakietu, termin na realizację Pakietu wynosi 3 miesiące od dnia zakupu;
2) Pakiet wygasa po zrealizowaniu wszystkich konsultacji wynikających z Pakietu lub z upływem okresu, na który został zakupiony Pakiet konsultacji – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej;
3) Pakiet nie podlega automatycznemu przedłużeniu;
4) miesiąc ważności Pakietu konsultacji należy rozumieć jako miesiąc kalendarzowy licząc od dnia dokonania skutecznej płatności;
5) szczegółowe zasady korzystania z Pakietu konsultacji, w tym ilość konsultacji oraz zakres Pakietu określa Oferta.
Usługa indywidualnego przygotowania jadłospisu
9. Termin realizacji Usługi jest liczony od dnia dokonania zapłaty od Klienta i przesłania informacji niezbędnych do należytej realizacji Usługi, chyba że z Oferty wynika inaczej.
10. Dietetyk prześle Klientowi indywidualnie przygotowany jadłospis na podany przez Klient adres e-mail lub udostępni go w inny sposób uzgodniony przez Strony.
11. W przypadku niezgłoszenia uwag przez Klienta w terminie 3 dni od dnia przekazania jadłospisu, Usługa zostaje uznana za zrealizowaną.
Produkty elektroniczne
12. W przypadku zakupu Produktu uwzględniającego Produkt elektroniczny, dostęp do Produktu zostanie udzielony Klientowi niezwłocznie po dokonaniu skutecznej płatności, nie później niż w terminie 48 godzin, o ile nic innego nie wynika z Oferty.
13. Produkt elektroniczny będzie udostępniony w ramach Konta Użytkownika lub zostanie przesłany na podany przez Klienta adres e-mail z zastrzeżeniem postanowień poniżej.
14. W przypadku Produktu takiego jak np. kursy lub inne produkty elektroniczne, w ramach których materiały, z uwagi na specyfikę Produktu, nie są dostępne niezwłocznie po zakupie i materiały te będą udostępniane systematycznie w kolejnych dniach kursu lub od razu – w zależności od tego, co wynika z Oferty.
15. W przypadku zakupu Produktu uwzględniającego dostęp do grupy na Facebooku lub do innych platform, a także do webinarów/ nagrań na żywo, Klientowi zostanie przydzielony dostęp do ww. miejsc niezwłocznie po zakupie lub w terminie wynikającym ze specyfiki i Oferty.
16. O ile nic innego nie wynika z Oferty, dostęp do Produktu jest ograniczony czasowo i wynosi 12 miesięcy licząc od dnia zawarcia Umowy.
17. Jeżeli Klient nie może uruchomić udostępnianego pliku lub materiałów, powinien skontaktować się z Dietetykiem.
18. Dietetyk informuje Klienta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń niezbędnych do zachowania zgodności Produktu z umową.
Usługi w modelu subskrypcyjnym
19. W przypadku świadczenia Usług w modelu subskrypcyjnym, w tym udzielania dostępu do produktów na czas określony, o ile nic innego nie wynika z Oferty:
1) Umowa jest zawierana na czas określony wskazany w zamówieniu, o ile nic innego nie wynika z Oferty i charakteru usługi;
2) W przypadku gdy umowa nie zostanie wypowiedziana najpóźniej do dnia poprzedzającego termin obowiązywania umowy, umowa zostanie automatycznie przedłużona na czas nieokreślony. Wypowiedzenie można złożyć na adres Dietetyka wskazany w Regulaminie bez podania przyczyny lub poprzez kliknięcie opcji dostępnej w ramach Konta Użytkownika.
3) W przypadku umowy zawartej na czas nieokreślony możliwe jest jej rozwiązanie z ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego.
4) Miesiąc dostępu należy rozumieć jako miesiąc kalendarzowy licząc od dnia dokonania skutecznej płatności.
Usługi – inne
20. Szczegółowe informacje dotyczące innych usług znajdują się w Ofercie.
21. Termin realizacji Usługi jest liczony od dnia otrzymania od Klienta informacji niezbędnych do należytej realizacji Usługi, chyba że co innego wynika z Oferty.


§5 ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
1. W celu złożenia zamówienia w sklepie internetowym, należy:
1) wybrać produkt, który chce się kupić spośród opcji dostępnych na stronie poprzez dodanie go do koszyka,
2) następnie należy przejść dalej przez proces zakupowy zgodnie z instrukcjami,
3) uzupełnić formularz zamówienia,
4) zaakceptować Regulamin i dokonać płatności,
5) po dokonaniu płatności, Dietetyk prześle Klientowi potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji.
2. W celu złożenia zamówienia drogą elektroniczną lub ustnie (np. drogą e-mailową, przez wiadomość za pośrednictwem komunikatorów internetowych) należy:
1) wybrać produkt, który Klient chce zamówić oraz zapoznać się z opisem produktu,
2) zaakceptować przedstawione przez Dietetyka warunki współpracy, w tym Regulamin,
3) dokonać płatności w terminie wskazanym przez Dietetyka,
4) Dietetyk prześle Klientowi potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji.
3. Po zawarciu Umowy, Dietetyk przesyła Klientowi także jej warunki, o ile nie zostały przekazane przed zawarciem Umowy.
4. Umowa zostaje zawarta z chwilą akceptacji przez Klienta Regulaminu, dokonania skutecznej płatności oraz potwierdzenia przez Dietetyka przyjęcia zamówienia do realizacji z zastrzeżeniem postanowień poniżej.
5. W przypadku płatności cyklicznej lub płatności, która została rozłożona na raty – do skutecznej płatności niezbędnej do zawarcia umowy dochodzi z chwilą dokonania pierwszej płatności lub pierwszej części płatności.
6. W sytuacji gdy termin płatności przypada po zawarciu Umowy, Umowa zostaje zawarta z chwilą akceptacji Regulaminu przez Klienta i przyjęcia zamówienia do realizacji przez Dietetyka.
7. Pod pojęciem skutecznej płatności należy rozumieć uznanie płatności przez Pośrednika płatności lub zaksięgowanie przelewu na rachunku bankowym Dietetyka.


§6 ZASADY PŁATNOŚCI
1. Płatności można dokonać za pomocą przelewu tradycyjnego, przelewu elektronicznego, kartą płatniczą lub kredytową, płatnością BLIK oraz za pośrednictwem innych płatności oferowanych przez Serwis. Usługi realizowane w gabinecie stacjonarnym mogą być opłacone za pomocą gotówki.
2. W przypadku płatności cyklicznej – płatności będą dokonywane za pomocą karty płatniczej/kredytowej. Przy pierwszej płatności, Klient podaje dane swojej karty akceptując kwotę cyklicznej płatności. Płatność w następnych miesiącach dokonywana jest automatycznie.
3. Dietetyk korzysta z usług Serwisu Przelewy24 do oferowania płatności on-line.
4. Klient ma obowiązek dokonać płatności niezwłocznie po złożeniu zamówienia, o ile nic innego nie wynika z Oferty lub wybranego przez Klienta sposobu płatności.
5. Cena jest ceną brutto i obejmuje wszystkie podatki wymagane przepisami prawa, z zastrzeżeniem sytuacji gdy Dietetyk wskazał jednoznacznie, że cena jest ceną netto i należy do niej doliczyć podatek VAT.
6. Cena nie zawiera informacji odnośnie kosztów dostawy czy innych kosztów, które Klient zobowiązany będzie ponieść, a o których to kosztach będzie poinformowany przed złożeniem zamówienia.
7. Ceną obniżoną jest cena obowiązująca na skutek obniżenia ceny Produktu.
8. Ceną najniższą jest najniższa cena za Produkt, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a w przypadku produktu oferowanego do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – ceną najniższa jest ceną najniższą obowiązującą w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do dnia wprowadzenia obniżki.
9. W przypadku gdy Dietetyk stosuje procedurę indywidualnego dostosowania ceny na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, Dietetyk informuje o tym Klienta przed złożeniem zamówienia.


§7 WARUNKI TECHNICZNE
1. Klient może korzystać ze Sklepu zgodnie z Regulaminem i obowiązującymi przepisami.
2. Dietetyk oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia.
3. W celu skorzystania ze Sklepu lub złożenia zamówienia, konieczne jest posiadanie przez Klienta:
1) aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);
2) aktywnego konta poczty elektronicznej.
4. W celu skorzystania z Produktów, konieczne jest posiadanie przez Klienta:
1) aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);
2) aktywnego konta poczty elektronicznej;
3) aktualnego narzędzia/programu obsługującego pliki elektroniczne w formacie wskazanym w Ofercie (np. w formacie *.zip, *.pdf, *.mobi, *.pub, *.doc, *.docx, *.xsl);
4) konta na platformie społecznościowej Facebook lub komunikatora w przypadku, gdy z Oferty wynika, iż przedmiotem umowy jest m.in. dostęp do dedykowanej grupy na Facebooku lub konsultacja on-line za pośrednictwem komunikatora internetowego (np. Skype/ Zoom/Google Meet/Messenger).
5. W przypadku gdy do skorzystania ze Sklepu lub Produktów konieczne będzie spełnienie dodatkowych wymagań technicznych, Klient zostanie o tym poinformowany przed skorzystaniem ze Sklepu lub przed złożeniem zamówienia na Produkt.


§8 PRAWA AUTORSKIE I LICENCJE
1. Wszelkie materiały udostępniane przez Dietetyka w tym Produkty elektroniczne, teksty, zdjęcia, grafiki, multimedia oraz znaki towarowe są utworem w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegającym ochronie prawnej.
2. Prawami autorskimi do ww. materiałów dysponuje Dietetyk bądź inny podmiot, od którego Dietetyk uzyskał odpowiednią licencję. Materiały mogą być też wykorzystywane przez Dietetyka w oparciu o inną podstawę prawną.
3. Wszelkie materiały udostępniane przez Dietetyka mogą być wykorzystywane wyłącznie przez Klienta na własny użytek, o ile nic innego nie wynika z Oferty. Nieuprawnione jest dalsze rozpowszechnianie, udostępnianie, zgrywanie i pobieranie w jakikolwiek sposób materiałów poza zakresem dozwolonego użytku.
4. Dietetyk udziela Klientowi niewyłącznej licencji, bez prawa do udzielania sublicencji oraz bez ograniczeń terytorialnych. Ograniczenia czasowe wynikają z Oferty lub z niniejszego Regulaminu. Wynagrodzenie z tytułu udzielenia licencji zostało uwzględnione w cenie.
5. Klient ma prawo do korzystania z materiałów na następujących polach eksploatacji:
1) w zakresie zapisu utworu oraz wydruku – zapis techniką cyfrową na Koncie Użytkownika lub w inny sposób dozwolony przez Dietetyka; wydruk może być dokonany na własne potrzeby korzystania z materiałów;
2) modyfikacji utworu na własne potrzeby w zakresie wynikającym ze wskazówek, instrukcji/instrukcji wideo, komentarzy.
6. W przypadku naruszenia zakazu, o którym mowa w niniejszym paragrafie, w tym naruszenia praw autorskich, Dietetyk ma prawo domagać się od Klienta odszkodowania i zadośćuczynienia. Klient w ww. zakresie może ponosić odpowiedzialność cywilną lub karną.
7. Dietetyk ma prawo do dokonania okresowej aktualizacji Produktów, w tym w szczególności Produktów elektronicznych.


§9 REKLAMACJA I GWARANCJA
1. Niniejszy rozdział określa zasady odpowiedzialności za zgodność świadczenia z Umową zobowiązującą do przeniesienie własności Towaru na Konsumenta oraz Przedsiębiorcę na prawach konsumenta w zakresie umów zawartych od dnia 1 stycznia 2023r.
2. Do umów zobowiązujących do przeniesienia własności towaru, w tym w szczególności umów sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło będącej towarem, nie stosuje się przepisów działu XI księgi trzeciej II tytułu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, a jedynie ustawę o prawach konsumenta. Szczegółowe informacje dot. ww. zasad znajdują się w ustawie o prawach konsumenta, a niniejszy Regulamin nie ma na celu ich ograniczenia lub zmiany.
3. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany lub w przypadkach określonych w ustawie o prawach konsumenta – również odstąpienia od umowy.
4. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) Dietetyk odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową lub nie doprowadził Towaru do zgodności z umową
2) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Dietetyk próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
3) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;
4) z oświadczenia Dietetyka lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
5. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli niezgodność Towaru z umową jest nieistotna.
6. W razie odstąpienia od umowy Klient niezwłocznie zwraca Towar Dietetykowi na jego koszt. Dietetyk zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
7. Klient może złożyć reklamację dotyczącą niezgodności Towaru z umową wysyłając ją na adres Dietetyka wskazany w Regulaminie (adres korespondencyjny lub e-mailowy). Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji uniemożliwiającej jej rozpatrzenie, Dietetyk wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania. Klient może złożyć reklamację z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
8. Dietetyk rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, o ile nic innego nie wynika z przepisów szczególnych. Odpowiedź przesłana zostanie na adres e-mailowy Klienta lub w inny sposób wskazany przez Klienta.
9. Postanowień niniejszego rozdziału nie stosuje się do Towaru, który służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej.
10. Poza uprawnieniami wynikającymi z niezgodności Towaru z umową, niektóre Towary mogą być objęte gwarancją. W takim przypadku, informacje dotyczące gwarancji zostaną określone m.in. w Ofercie lub w odrębnym dokumencie zgodnie z zasadami przewidzianymi w ustawie o prawach konsumenta.


§10 DODATKOWE UPRAWNIENIA KLIENTA DOTYCZĄCE TREŚCI/USŁUGI CYFROWEJ
1. Niniejszy rozdział określa uprawnienia Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w przypadku umów na dostarczenie treści/ usługi cyfrowej zawartych od dnia 1 stycznia 2023r.. Szczegółowe informacje dot. uprawnień Klienta określają przepisy ustawy o prawach konsumenta, a niniejszy Regulamin nie ma na celu ich ograniczenia lub zmiany.
2. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Klient może żądać doprowadzenia do zgodności z umową lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy.
3. Dietetyk może odmówić doprowadzenia do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Dietetyka.
4. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) doprowadzenie do zgodności z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów
2) Dietetyk nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową;
3) brak zgodności z umową występuje nadal, mimo że Dietetyk próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową;
4) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;
5) z oświadczenia Dietetyka lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
5. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności z umową jest nieistotny.
6. Jeżeli Klient nie otrzymał treści lub usługi cyfrowej, Klient informuje o tym Dietetyka. W przypadku ich niedostarczenia niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Klient może odstąpić od umowy.
7. Klient może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli:
1) Dietetyk oświadczył lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub 2) Strony uzgodniły lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla Klienta, a Dietetyk nie dostarczył jej w tym terminie.
8. Przepisów niniejszego rozdziału nie stosuje się, jeżeli umowa przewiduje dostarczenie treści cyfrowej za pośrednictwem materialnego nośnika.


§11 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Niniejszy rozdział określa zasady odstąpienia od umowy przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
2. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą działającym na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni z zastrzeżeniem postanowień poniżej. W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Dietetyka o tym w drodze jednoznacznego oświadczenia, wysyłając np. e-mail lub pismo na adres wskazany w Regulaminie. Więcej informacji o prawie odstąpienia znajduje się w załączniku nr 1 i 2 do Regulaminu.
3. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku umowy o:
1) o świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Dietetyk wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Dietetyka utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
2) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Dietetyk rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Dietetyka utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Dietetyk przekazał Klientowi potwierdzenie otrzymania zgody;
4. Klient, o którym mowa w ust. 1 ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu w związku z korzystaniem z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Produktu.
5. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Klient powstrzymuje się od korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.


§12 KONTO UŻYTKOWNIKA
1. Dietetyk tworzy dla Klienta Konto Użytkownika, tj. indywidualny panel uruchomiony na rzecz Klienta przez Dietetyka w celu korzystania z Produktów Dietetyka po dokonaniu przez Klienta rejestracji i zawarciu nieodpłatnej umowy na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika, dalej jako Konto. Umowa na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika jest zawarta na czas nieokreślony.
2. Klient nie może udostępniać Konta Użytkownika osobom trzecim lub posiadać kilka Kont Użytkownika.
3. Założenie Konta Użytkownika jest konieczne do uzyskania dostępu do Konta Użytkownika, złożenia zamówienia oraz do uzyskania dostępu do Produktu, o ile Produkt udostępniany jest na Koncie Użytkownika.
4. Dietetyk przesyła na wskazany przez Klienta adres e-mailowy informacje dotyczące
Konta Użytkownika. Klient ustanawia indywidualne hasło do Konta. Klient ma obowiązek ustanowić indywidualne hasło również w przypadku, gdy na potrzeby rejestracji Konta Użytkownika hasło generowane jest automatycznie przez system. Po rejestracji Konta, Klient powinien niezwłocznie ustanowić nowe hasło.
5. Klient może zgłosić żądanie usunięcia Konta Użytkownika Dietetykowi e-mailowo lub w inny sposób przyjęty do komunikacji z Dietetykiem z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia bez podania przyczyny.
6. Usunięcie Konta Użytkownika może wiązać się z utratą dostępu do Produktów udostępnionych w ramach Konta Użytkownika.
7. Dietetyk może wypowiedzieć umowę na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika:
1) z ważnych przyczyn z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia (dotyczy Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta); pod pojęciem ważnej przyczyny należy rozumieć w szczególności naruszenie przez Klienta postanowień Regulaminu lub przepisów prawnych, a także podejmowanie przez Klienta działań sprzecznych z dobrymi obyczajami;
2) bez podania przyczyny w trybie natychmiastowym (dotyczy Klienta, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta).


§13 SZCZEGÓŁOWE POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
1. Postanowienia wskazane w niniejszym paragrafie mają zastosowanie do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
2. Sądem właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Dietetykiem a Przedsiębiorcą, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Dietetyka/
3. Strony wyłączają odpowiedzialność Dietetyka z tytułu niezgodności Towaru z Umową/wady rzeczy względem Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
4. Dietetyk ma prawo wypowiedzieć Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta umowę w trybie natychmiastowym. W tym celu Dietetyk przesyła Przedsiębiorcy na adres e-mailowy lub adres korespondencyjny oświadczenie w przedmiocie wypowiedzenia umowy. Przedsiębiorca zrzeka się jakichkolwiek roszczeń w tym zakresie.
5. Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.


§14 OPINIE O PRODUKTACH
1. Opinie dotyczące Produktów publikowane przez Dietetyka są przez niego weryfikowane.
2. Weryfikacja następuje m.in. poprzez porównanie danych osobowych lub szczegółów współpracy z danymi i informacjami posiadanymi przez Dietetyka w zakresie Klientów korzystających dotychczas z Produktów Dietetyka, jak również poprzez bezpośredni kontakt z ww. osobą z podziękowaniem za opinię lub poprzez przesłanie do Klientów dedykowanego linku do pozostawienia opinii lub poprzez uzyskanie opinii w ramach bezpośredniej komunikacji z Klientem.
3. W przypadku wątpliwości dotyczących tego, czy opinia pochodzi od osoby korzystającej z Produktów Dietetyka, opinia ta nie jest publikowana przez Dietetyka.
4. Publikowane opinie mają na celu przedstawienie korzyści związanych z korzystaniem z Produktów Dietetyka, które to korzyści zostały dostrzeżone przez dotychczasowych Klientów. Sprzedawca publikuje także negatywne opinie.
5. Dietetyk nie korzysta z opinii sponsorowanych lub barterowych.


§15 TREŚCI UŻYTKOWNIKA (KLIENTA, KONSUMENTA)

  1. Niedopuszczalne Treści Użytkownika (Klienta, Konsumenta)
    1) Zakazane jest zamieszczanie przez Użytkownika (Klienta, Konsumenta) Treści, które stanowią nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych DSA lub w inny sposób są niezgodne z Regulaminem.
    2) Pod pojęciem „nielegalnych Treści” należy rozumieć nielegalne treści, produkty, usługi i działania.
    3) Użytkownik (Klient, Konsument) nie może zamieszczać Treści, które:
    a. mają charakter terrorystyczny,
    b. są sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami,
    c. mają charakter SPAMu lub notorycznie pojawiają się w Serwisie bez uzasadnionego celu;
    d. są obraźliwe, zawierają treść z określeniami uważanymi za mowę nienawiści, groźby, a także gdy zawiera treści podżegające do przemocy lub jej sprzyjające, treść wskazująca na nękanie, treść rasistowską, dyskryminującą, oczerniającą,
    e. naruszają lub ograniczają prawa osób trzecich, w szczególności prawo do prywatności, prawo do wizerunku, prawo do ochrony danych osobowych, znaki towarowe lub prawa autorskie;
    f. służą prowadzeniu działalności konkurencyjnej lub stanowią czyn nieuczciwej konkurencji,
    g. służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych, marketingowych;
    h. służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. oszustwom finansowym;
    i. propagują faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa;
    j. zniesławiają lub znieważają jakąkolwiek osobę;
    k. naruszają dobra osobiste jakiejkolwiek osoby;
    l. zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym;
    m. obrażają uczucia religijne.
    4) Sprzedawca (Dietetyk) nie ponosi odpowiedzialności za Treści Użytkownika (Klienta, Konsumenta) zamieszczone w Sklepie, pod warunkiem że Sprzedawca (Dietetyk):
    a. nie ma faktycznej wiedzy o nielegalnej działalności lub nielegalnych Treściach Użytkownika (Klienta, Konsumenta), a w odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych – nie wie o stanie faktycznym lub okolicznościach, które w sposób oczywisty świadczą o nielegalnej działalności lub nielegalnych Treściach Użytkownika (Klienta, Konsumenta) lub
    b. podejmuje niezwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych Treści Użytkownika (Klienta, Konsumenta) lub w inny sposób ograniczenia ich widoczność lub monetyzację, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość.
    5) Sprzedawca (Dietetyk) ma obowiązek powiadomić odpowiednie służby/organy ścigania w przypadku gdy Użytkownik mógł popełnić, popełnia lub może popełnić przestępstwo zagrażające życiu lub bezpieczeństwu osoby/osób oraz przekazać wszystkie dostępne mu informacje na ten temat.
  1. Moderacja Treści Użytkownika (Klienta, Konsumenta)
    1) Sprzedawca (Dietetyk) w każdej chwili może weryfikować Treści Użytkownika (Klienta, Konsumenta).
    2) Sprzedawca przeprowadza weryfikację z zachowaniem należytej staranności, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym z poszanowaniem praw podstawowych odbiorców usługi, takich jak wolność wypowiedzi, wolność i pluralizm mediów i inne prawa podstawowe i wolności.
    3) Weryfikacja może następować uprzedzająco lub następczo, tj. po opublikowaniu Treści – w zależności od rodzaju Treści Użytkownika (Klienta, Konsumenta) i udostępnionych funkcjonalności.
    4) W razie wykrycia niezgodności Treści Użytkownika (Klienta, Konsumenta) z Regulaminem, Treść Użytkownika może zostać zablokowana i stać się niewidoczna dla innych Użytkowników lub zostać usunięta ze Sklepu lub w inny sposób może zostać ograniczona jej widoczność. Sprzedawca może też ograniczyć monetyzację ww. Treści.
    5) W przypadku podjęcia działań, o których mowa powyżej, Sprzedawca niezwłocznie powiadamia o tym Użytkownika (Klienta, Konsumenta), który przekazał Treści Użytkownika (Klienta, Konsumenta), podając uzasadnienie dla swojej decyzji.
    6) Sprzedawca odpowiada za weryfikację zasadności podjętych działań w stosunku do Treści Użytkownika (Klienta, Konsumenta).
  1. Zgłaszanie Treści Użytkownika
    1) Dowolna osoba lub dowolny podmiot mogą zgłosić Sprzedawcy obecność w Sklepie Treści Użytkownika (Klienta/Konsumenta), które dana osoba lub dany podmiot uważają za nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA).
    2) Zgłoszenie może nastąpić drogą e-mailową, na adres dietetyk@nasciecezdrowia.pl.
    3) Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać:
    a. uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że Treści Użytkownika są niezgodne z Regulaminem;
    b. wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL oraz dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Treści Użytkownika (Klienta, Konsumenta), stosownie do rodzaju Treści Użytkownika i konkretnego rodzaju usługi hostingu;
    c. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
    d. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
    4) Zgłoszenie powinno umożliwiać identyfikację zgłaszającego, natomiast nie jest to element obowiązkowy, chyba że tożsamość jest konieczna do ustalenia, czy dane Treści stanowią potencjalne Treści nielegalne.
    5) Niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, Sprzedawca (Dietetyk) przesyła Użytkownikowi (Klientowi, Konsumentowi) potwierdzenie otrzymania zgłoszenia — drogą elektroniczną, na podany adres e-mail (o ile zgłoszenie zawiera informacje kontaktowe pozwalające na przesłanie potwierdzenia).
    6) W przypadku, gdy zgłoszenie jest niepełne lub zawiera inne błędy uniemożliwiające rozpatrzenie zgłoszenia, Sprzedawca może zwrócić się do zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie lub poprawienie zgłoszenia, w tym w szczególności gdy dotyczy to m.in. potwierdzenia posiadanych praw, które są potencjalnie naruszane. Brak uzupełnienia lub poprawienia zgłoszenia najpóźniej w terminie 14 dni od dnia wezwania przez Sprzedawcę, może stanowić podstawę do pozostawienia zgłoszenia bez rozpoznania.
    7) Weryfikacja Treści Użytkownika (Klienta, Konsumenta) przez Sprzedawcę w związku ze zgłoszeniem następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia pozwalającego na jego rozpatrzenie, chyba że z uwagi na rodzaj nielegalnych Treści, które są objęte zgłoszeniem oraz pilność działań, weryfikacja powinna nastąpić wcześniej (np. gdy Treści wiążą się z zagrożeniem życia lub bezpieczeństwa osób).
    8) Sprzedawca przeprowadza weryfikację z zachowaniem należytej staranności.
    9) Zgłaszanie i weryfikacja Treści ma na celu usunięcie informacji uznawanych za nielegalne Treści lub uniemożliwieniu dostępu do nich, z tym zastrzeżeniem, że nie może prowadzić do nadmiernego naruszania wolności wypowiedzi i informacji innych Użytkowników (Klientów, Konsumentów).
    10) W trakcie dokonywania weryfikacji Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania Treści Użytkownika (Klienta, Konsumenta) w taki sposób, aby stały się niewidoczne dla innych Użytkowników lub do podjęcia innych działań opisanych w niniejszych rozdziale.
    11) Po dokonaniu weryfikacji Sprzedawca może trwale zawiesić lub usunąć Treści Użytkownika (Klienta, Konsumenta) jako naruszające Regulamin lub w inny sposób ograniczyć ich widoczność lub monetyzację albo uznać, że Treści Użytkownika (Klienta, Konsumenta) nie naruszają Regulaminu. Jeżeli Treści Użytkownika zostały wcześniej zablokowane, a po weryfikacji okazało się, że Treści Użytkownika (Klienta, Konsumenta) nie naruszają Regulaminu,
    12) W przypadku podjęcia działań, o których mowa powyżej, Sprzedawca niezwłocznie powiadamia o tym zarówno zgłaszającego, jak i Użytkownika (Klienta, Konsumenta), który zamieścił Treści Użytkownika podając uzasadnienie dla swojej decyzji.
    13) W przypadku podjęcia działań, o których mowa powyżej lub ich niepodjęcia, Użytkownik (Klient, Konsument), który zamieścił te Treści Użytkownika (Klienta, Konsumenta), lub zgłaszający mogą złożyć odwołanie na zasadach opisanych w 3. Regulaminu.
    14) W przypadku gdy z przyczyn technicznych lub operacyjnych, Sprzedawca nie może usunąć określonej informacji, Sprzedawca informuje o tym zgłaszającego.
    15) Odwołanie zostanie rozpatrzone przez Sprzedawcę. Odwołania nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany.
  2. Sankcje
    1) Jeżeli Użytkownik (Klient, Konsument) korzysta ze Sklepu niezgodnie z Regulaminem, poza działaniami dotyczącymi możliwości usunięcia/zablokowania Treści lub ograniczenia w inny sposób ich widoczności i/lub monetyzacji Sprzedawca może dokonać usunięcia Konta Użytkownika (Klienta, Konsumenta) albo tymczasowo lub trwale uniemożliwić Użytkownikowi (Klientowi/Konsumentowi) możliwość korzystania z określonych funkcjonalności Sklepu.
    2) Sprzedawca ma obowiązek działania z należytą starannością, w sposób obiektywny, proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym zgodnie z wolnością wypowiedzi i informacji oraz inne prawa podstawowe i wolności.
    3) W przypadku podjęcia działań, o których mowa powyżej, Użytkownik (Klient, Konsument), którego dotyczą podjęte działania, może złożyć odwołanie na zasadach opisanych w punkcie 5. Regulaminu.
    4) Odwołanie zostanie rozpatrzone przez Sprzedawcę/pod nadzorem personelu Sprzedawcy.
  3. Procedura odwoławcza
    1) W przypadku, gdy:
    a. Sprzedawca nie zablokował lub nie usunął Treści Użytkownika (Konsumenta, Klienta) lub nie ograniczył widoczności mimo zgłoszenia ze strony innego Użytkownika (Konsumenta, Klienta) lub osoby trzeciej;
    b. Treści Użytkownika (Konsumenta, Klienta) zostały zablokowane lub usunięte lub których widoczność została ograniczona niezgodnie z postanowieniami Regulaminu;
    c. Sprzedawca podjął decyzje w sprawie zawieszenia lub zakończenia świadczenia usługi, w pełni lub częściowo;
    d. Sprzedawca podjął decyzje w sprawie zawieszenia lub zamknięcia konta) Sprzedawca podjął decyzje w sprawie zawieszenia, zakończenia lub ograniczenia w inny sposób możliwości monetyzacji informacji,
    Użytkownik (Klient, Konsument), który przekazał Treści Użytkownika (Konsumenta, Klienta), lub osoba, która zgłosiła Treści Użytkownika (Konsumenta, Klienta) do weryfikacji, może złożyć odwołanie.
    2) Każda decyzja Sprzedawcy, o której mowa powyżej, musi zawierać uzasadnienie, które umożliwi złożenie odwołania, z zastrzeżeniem sytuacji, gdy istnieją podstawy prawne do odmowy uzasadnienia decyzji. Uzasadnienie musi spełniać wymagania przewidziane w akcie o usługach cyfrowych (DSA) i obejmować takie informacje, jak:
    a. wskazanie, czy decyzja obejmuje usunięcie Treści Użytkownika (Konsumetna, Klienta), uniemożliwienie dostępu do nich, depozycjonowanie lub ograniczenie widoczności Treści Użytkownika (Konsumetna, Klienta) lub zawieszenie lub zakończenie płatności pieniężnych odnoszących się do takich Treści Użytkownika (Konsumetna, Klienta) albo nakłada inne środki, o których mowa w Regulaminie, w odniesieniu do tych Treści Użytkownika (Konsumetna, Klienta), oraz, w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania;
    b. fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego przez innego Użytkownika (Konsumetna, Klienta) lub osobę trzecią, czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z własnej inicjatywy Sprzedawcy oraz, gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość zgłaszającego;
    c. w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację, czy decyzję podjęto w odniesieniu do Treści Użytkownika (Konsumetna, Klienta) wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych środków;
    d. jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie niedozwolonych Treści Użytkownika (Konsumetna, Klienta), wskazanie podstawy prawnej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane Treści Użytkownika (Konsumetna, Klienta) za niedozwolone;
    e. jeżeli decyzja opiera się na zarzucanej niezgodności informacji z warunkami korzystania z usług, wskazanie podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których uznaje się dane informacje za niezgodne z tą podstawą;
    f. jasne i przyjazne dla Użytkownika (Konsumetna, Klienta) informacje na temat przysługujących Użytkownikowi lub zgłaszającemu możliwości odwołania się od decyzji.
    3) Odwołanie można złożyć:
    a. drogą elektroniczną na adres: dietetyk@nasciezcezdrowia.pl
    b. korespondencyjnie – na adres: 58-211 Uciechów, ul. Lipowa 8A
    4) Odwołanie powinno zawierać niezbędne informacje pozwalające na jego rozpatrzenie, w tym m.in. dane identyfikacyjne i kontaktowe odwołującego się Użytkownika (Konsumetna, Klienta) oraz szczegółowe uzasadnienie wskazujące na nieprawidłowości w decyzji Sprzedawcy.
    5) Sprzedawca niezwłocznie potwierdza otrzymanie odwołania drogą elektroniczną na wskazany e-mail.
    6) Odwołanie jest rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia złożenia odwołania.
    7) W przypadku gdy odwołanie zawiera wystarczające podstawy do uznania, że decyzja Sprzedawcy jest nieprawidłowa/nieuzasadniona, Sprzedawca niezwłocznie uchyla swoją decyzję.
    8) Odwołanie zostanie rozpatrzone przez Sprzedawcę/pod nadzorem personelu Sprzedawcy.

§16 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W czasie trwania siły wyższej, Strony umowy zwolnione będą od wszelkiej odpowiedzialności za jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, jeżeli tylko okoliczności zaistnienia siły wyższej będą stanowiły przeszkodę w wykonaniu umowy. Powyższe ma zastosowanie również w okresie bezpośrednio poprzedzającym lub następującym bezpośrednio po wystąpieniu siły wyższej, jeżeli tylko we wskazanym okresie oddziaływanie siły wyższej będzie stanowiło przeszkodę w wykonaniu umowy.
2. Przez „siłę wyższą” należy rozumieć zdarzenie o charakterze przypadkowym lub naturalnym, całkowicie niezależne od woli i działania Stron, którego nie można było przewidzieć i niemożliwe było jego zapobieżenie, w szczególności takie zdarzenia jak: powódź, włamanie, wojna, akt terroru, wprowadzenie stanu wyjątkowego.
3. W sytuacji, gdy Klient jest spoza kraju Dietetyka, powinien poinformować o tym Dietetyka, wskazując informację o swoim miejscu zamieszkania/siedzibie, żeby możliwe było rozliczenie podatku zgodnie z obowiązującymi go przepisami.
4. W ramach korzystania z Produktów zabrania się dostarczania informacji o charakterze bezprawnym oraz działania w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
5. Polubowne rozpatrywanie sporów i rozpatrywania reklamacji. Konsument ma możliwość zwrócenia się do:
a) stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
b) wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego, w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Dietetykiem;
c) powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu uzyskania pomocy w sprawie umowy;
d) lub ma prawo skorzystać z platformy ODR. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami http://ec.europa.eu/consumers/odr.
6. Dietetyk zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Regulaminu z ważnych przyczyn, w tym w szczególności z powodu zmiany przepisów prawa w zakresie, w jakich zmiany te wymuszają na Dietetyku również zmiany treści niniejszego Regulaminu, w szczególności zmiany przepisów Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także na mocy obowiązujących decyzji UOKIK, PUODO lub orzeczeń sądowych w zakresie odpowiadającym wydanym decyzjom/orzeczeniom oraz w przypadku istotnej zmiany czynników biznesowych, o ile istnieje związek przyczynowo-skutkowy między ww. zmianą a zmianą kosztów świadczenia usług przez Dietetyka. Do umów sprzedaży lub na świadczenie usług zawartych przed wejściem w życie nowego Regulaminu, stosuje się wersję Regulaminu obowiązującego w dacie zawarcia przez Klienta Umowy.
7. Prawem właściwym jest prawo polskie z zastrzeżeniem ust. 10.
8. Sądem właściwym jest sąd polski z zastrzeżeniem ust. 10.
9. W przypadku Klienta będącego konsumentem, postanowienia Regulaminu nie pozbawiają konsumenta ochrony przyznanej przez przepisy prawa państwa jego zwykłego pobytu, których nie da się wyłączyć na podstawie umowy. W przypadku gdy przepisy, które obowiązują w państwie konsumenta są dla niego bardziej korzystne, as przepisów tych nie można wyłączyć w drodze umowy, to znajdą one zastosowanie w umowie zawartej między Klientem a Dietetykiem.
10. Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych uregulowane są w Polityce prywatności.
11. Regulamin obowiązuje od dnia 01.01.2023 r.

Załącznik nr 1 do Regulaminu
POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy (w przypadku umów o świadczenie usług)/ od dnia, w którym weszli w Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa – weszła w posiadanie rzeczy, a w przypadku rzeczy dostarczanych partiami – z dniem wejścia w posiadanie ostatniej z rzeczy. W przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony – z chwilą wejścia w posiadanie pierwszej z rzeczy przez Państwa lub osobę trzecią – wskazaną przez Państwa (inną niż przewoźnik).
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
Nasze dane do kontaktu: ,Na Ścieżce Zdrowia” Aleksandra Gil, adres: Uciechów, ul. Lipowa 8a, email: nasciezcezdrowia@gmail.com, telefon: 536232404
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do tej chwili, w której poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.

Załącznik nr 2
Nasze dane do kontaktu: ,,Na Ścieżce Zdrowia” Aleksandra Gil, adres: Uciechów, ul. Lipowa 8a, email: nasciezcezdrowia@gmail.com, telefon: 536232404

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Odstępuję od umowy z dnia… dotyczącej/polegającej na….. Imię i nazwisko, adres Klienta … Podpis*… (o ile wysyłane w wersji papierowej)
Data …………………………………………………

Załącznik nr 3
Nasze dane do kontaktu: ,,Na Ścieżce Zdrowia” Aleksandra Gil, adres: Uciechów, ul. Lipowa 8a, email: nasciezcezdrowia@gmail.com, telefon: 536232404

FORMULARZ REKLAMACJI
(wypełnij formularz w przypadku chęci złożenia reklamacji dot. niezgodności Towaru z Umową)
Dotyczy zamówienia nr: z dnia Dotyczy produktu: ______ [opis produktu]
Informuję, iż zakupiony przeze mnie towar jest niezgodny z umową. Niezgodność Towaru z umową polega na: _ Niezgodność została stwierdzona w dniu ___
Z uwagi na powyższe, proszę o: _ (wskazać roszczenie).
Imię i nazwisko, adres Klienta* … Podpis… (o ile wysyłane w wersji papierowej) Data …………………. uzupełnić

Załącznik nr 4
Nasze dane do kontaktu: ,,Na Ścieżce Zdrowia” Aleksandra Gil, adres: Uciechów, ul. Lipowa 8a, email: nasciezcezdrowia@gmail.com, telefon: 536232404

ZGŁOSZENIE NARUSZENIA DOTYCZĄCE TREŚCI UŻYTKOWNIKA
Data: ………………………
Dane zgłaszającego: ……………………………………………
Adres e-mail: ……………………………………………………..

Zgłoszenie nielegalnych treści dotyczy Treści, które Zaznacz odpowiednie:
a. mają charakter terrorystyczny,
b. są sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami,
c. mają charakter SPAMu lub notorycznie pojawiają się w Serwisie bez uzasadnionego celu;
d. są obraźliwe, zawierają treść z określeniami uważanymi za mowę nienawiści, groźby, a także gdy zawiera treści podżegające do przemocy lub jej sprzyjające, treść wskazująca na nękanie, treść rasistowską, dyskryminującą, oczerniającą,
e. naruszają lub ograniczają prawa osób trzecich, w szczególności prawo do prywatności, prawo do wizerunku, prawo do ochrony danych osobowych, znaki towarowe lub prawa autorskie;
f. służą prowadzeniu działalności konkurencyjnej lub stanowią czyn nieuczciwej konkurencji,
g. służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych, marketingowych;
h. służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. oszustwom finansowym;
i. propagują faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa;
j. zniesławiają lub znieważają jakąkolwiek osobę;
k. naruszają dobra osobiste jakiejkolwiek osoby;
l. zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym;
m. obrażają uczucia religijne.

Inne okoliczności uzasadniające uznanie treści za nielegalne:

……………………………………………………………………………………………………………………

Nielegalne Treści znajdują się (wskaż konkretny adres URL):
……………………………………………………………………………………………………………………

Dodatkowe informacje/ wyjaśnienia dot. nielegalnych Treści (wskaż dodatkowe informacje/okoliczności/dane, które pozwolą nam lepiej rozpatrzyć sprawę, wskaż je w tym miejscu):
……………………………………………………………………………………………………
..…………………………………………………………………………………………………

Oświadczenie Zgłaszającego:
Oświadczam, że zgłoszenie jest składane w dobrej wierze i przekonaniu co do tego, że informacje i zarzuty wskazane w zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne (art. 16 ust. 2 lit. d Aktu o usługach cyfrowych).

…………………..
Podpis Zgłaszającego
(o ile dotyczy)